TONÅRSTANKAR OM VIKT OCH UTSEENDE

alla vet vi nån, som pratar om hur ful och tjock, finnig, smal, lång, kort, eller "åh jag vill se ut som hon" och liknande  och så här är det, alla föds med olika kroppsbyggnad, och muskulatur (?) och gener. så vissa föds lite större, och vissa lite slankare.
 vissa föds med platta magar, små bröst, slanka ben och en liten midja, andra föds med mycket muskelbyggnad, större bröst, större höfter, rumpa, stora lår och lite valkar här och var. och så är det bara! det finns inte mycket att göra åt den man föddes till, träna och äta rätt, njuta och må bra, sen får vikten vara som den vill enligt mej, känner jag att jag är nöjd med mitt utseende för tillfället låter jag inga siffror dra ner mej.
 jag är inte den första beskrivda typen, mer liknande den andra, jag har mycket muskler, inga höfter, stor rumpa och stora lår. jag fick de generna med låren,rumpan och dubbelhakan, haha, då är det väl menat att jag ska se ut så? men visst, jag kan hårdträna, svälta mej själv, och plastikoperera mej, då kanske jag ser bättre ut, men mår så mycket sämre. jag är absoulut inte nöjd med varenda del av mej själv, verkligen inte, men det finns vissa partier jag faktist tycker om, bland annat mina ögon och smalben/vader, och vissa saker jag inte alls tycker om, mina lär, min mage och min näsa bland annat, men man får antingen lära sig leva med det, eller lära sig älska det.
 jag försöker så gott som det går, vara nöjd och glad, vad spelar det för roll om hundra år hur jag ser ut om jag är nöjd med vad jag åstadkommit.  jag vill inte att jag skulle vart så himla utseendefixad när jag var ung och glömde leva livet.
 nu säger jag inte att du ska skita i att träna/äta eller nåt, men anpassa det bra efter just din kropp!
glöm inte, du är unik, och vacker på ditt sätt, men ett leende och ett självförtroende hjälper så mycket!
sträck på dej, visa att du faktist är nöjd över dej själv, peka ut dom delar du gillar, och fokusera på dom istället för det du inte tycker om!
 kände för att skriva av mej lite!

Kommentarer
Postat av: Sille

bra skrivet!!

2012-07-25 @ 23:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0